torsdag, april 27, 2006

Første skridt

Så er jeg her igen. Lige for en kort bemærkning. Der sker ikke så meget i frk. Glasdams liv pt. Kun små ting. Prøver at slappe af, forkæle mig selv og min kæreste og tænker så det knager!

Vi tager til sjælland i morgen for at holde weekend hos Lars’ mor. Hun fylder år i morgen, så det skal selvfølgelig fejres. Lørdag skal vi ud og hjælpe hende med et par investeringer; nyt tv og dvd-optager. Om aftenen skal vi ud og spise hos en af Lars’ kammersjukker. Jeg har mødt ham før, og er en alle-tiders fætter. Det skal nok blive meget hyggeligt. Søndag står den så på hjemtur til O’ense igen, da vores kære misser jo ikke kan undvære selskab så længe af gangen.

Jeg har taget en beslutning nu, som har været længe undervejs. De sidste par måneder har jeg været rimelig depressiv, været angst, isoleret mig og slet ikke kunne få ting omkring mig til at fungerer. Det har jeg været noget tid om at indse – fik det endelige spark af Lars og en veninde, og har nu bestilt en tid hos min læge til på tirsdag.

Det er ikke socialangsten der som sådan spøger, det er mere generelt at jeg er bange, angst og nervøs. Jeg tænker meget på fremtiden, hvad jeg skal give mig til at lave? Jeg har været i gang med nogle kurser på VUC og har prøvet at bevæge mig ud på arbejdsmarkedet, men det fungerede bare slet ikke. Jeg går i panik, flygter og kan slet ikke forholde mig til at der er andre mennesker der stiller krav til mig.

Nu er jeg spændt på hvad min læge siger, om hun mener at jeg skal på medicin igen? Jeg håber det ikke. I hvert fald ikke til at begynde med. Jeg håber at hun vil foreslog noget samtale-terapi, for jeg tvivler på at medicinen alene kan ændre noget. Jeg har overvejet at tage kontakt til en socialrådgiver. Måske jeg kan blive bevilliget noget flexjob eller jobtræning. Jeg er ved at blive skør af at gå hjemme. Det er lidt af et dilemma; jeg vil gerne ud og arbejde – men alligevel – angsten stopper mig.

Nu snakker jeg lige med min læge i første omgang, og hører hvad hun mener. Jeg føler mig bare så dum, det er kun 4 mdr. siden at jeg stoppede med min medicin, og så er den allerede gal igen!!

Jeg vil gå ud og nyde den sidste eftermiddags-sol. Jeg er lige kommet hjem fra city – jeg har været inde og købe gave til svigermor + taget lidt sol. Det var rart. Man har da lov til at forkæle sig selv lidt en gang imellem, ikke?

Ingen kommentarer: