tirsdag, juli 25, 2006

Ferie, ørepine og hedebølge

Så er vi vel hjemme igen efter et par dage på Sjælland. Vi kunne nemt have blevet meget længere, men pga. misserne var vi nødt til at tage hjem til dem igen. Vi tog til Kokkedal i torsdags - juli's varmeste dag, puusst hvilket også kunne mærkes. Nøj, det var en drøj tur derover. Vi ankom først på eftermiddagen til et totalt tomt hus. Lise, Lars' kusine * 2, mand og børn var taget på udflugt, så vi brugte eftermiddagen i haven sammen med den gamle hund, Trine. Det var meget hyggeligt selvom jeg nu glædede mig meget til at se familien.

Ved 18-tiden kom flokken hjem, jeg fik lov til at babysitte lille 6-mdr. gamle josefine mens de andre købte ind og lavede aftensmad. Lars' ene kusine + mand skulle på bakken, så det blev kun lige et kort halløj til dem.

Men jeg fik en god lang snak med Lars' anden kusine og deres lille bebs. Nøj, hun er bare kær. Hun er så nem og dejlig en unge. Hende blev jeg hurtigt forelsket i. ;) Vi brugte aftenen i haven med grillmad og jordbær-tærte. Mums. Og det blev halv-sent inden vi kom til køjs, da Lars' onkel kom på visit og vi skulle ud og prøve-køre hans nye taxa - en superfed og flot sort mecedes. *whao*

Fredag var det regnvejr da vi stod op, og da Lars og jeg havde planer med de andre rødder om at vi skulle på sejltur til tre-kroner-fortet, så det ud til at vi måtte finde på noget andet. Men det blev lidt bedre vejr i løbet af formiddagen, og det endte med at vi tog afsted alligevel. Jeg var dog ikke særlig opsat på det, ret træt efter dagen før og ville egentlig helst blive hjemme. Men afsted kom vi, og da vi mødtes med de andre i nyhavn, var jeg frisk og klar til en sjov og hyggelig dag. Boye, Christina (som det er 2 år siden jeg sidst har set), Katrine (som jeg ikke havde mødt før), Lars og jeg begav os med sejlbåden ud til fortet. Den var dog noget forsinket, så vi fik lidt tid til at få købt lidt drikkelse i nyhavn.

Ude på fortet fandt vi en plads og brugte det meste af eftermiddagen på at snakke, hygge og drikke. Christina og jeg fik hurtig tømt en flaske hvidvin, og så var vi i stemning.... ;)
Ved 17-tiden kom Naja ud på fortet hvorefter vi gik ned mod fortets restaurant for at spise aftensmad. Vi fik grillmad, hvilket var RIGTIG lækkert og rigelig med drikkelse. *Mums* Vi sad og spise, snakkede og havde det rigtig hyggeligt i ca. 4 timer inden vi tog båden tilbage til nyhavn. Her sad vi en times tid inden folk traskede hjemad. Det var UTROLIG RART at se de andre igen, rigtig festlige mennesker, og jeg håber at jeg bliver inviteret med næste gang igen. Så slem var jeg vist hellere ikke... *thihi*

Lørdag tog Lise, Lars' kusine + mand, niece og vi to til Malmø med toget. Det havde jeg ikke prøvet før, så det var jeg meget spændt på. Toget var lidt forsinket på vejen derover men det er jo bare typisk dsb. Vi ankom til malmø ved 11.30 tiden og tog en shoppe-tur ned gennem gågaden. Vi stødte - desværre - ind i en demonstration mod krisen i israel. Typisk os. Om aftenen var demonstrationen omtalt i alle medier i verden. Vi skal da også altid vække opmærksomhed hvor vi er... *fnis*
Vi fandt et stor-center hvor "vi" (læs: mig og Lars' kusine) skulle shoppe til den store guldmedalje. Der var dog ikke så meget at komme efter. Der var skam butikker nok, men det var ret kedelige - og dyre!!!

Vi var efterhånden blevet sultne og fandt en Jensens bøfhus på vejen tilbage. Her spiste vi lunch, men nøj hvor var betjeningen ringe og forholdene væsentlige dårligere end herhjemme. Det kan DK i hvert fald godt gøre bedre!!!
Men vi fik mad, og betalte. Jeg faldt over en boghandel på vejen tilbage, den var KÆMPE stor, og jeg kunne have brugt TIMER derinde. Men desværre var jeg den eneste der fandt det interessant, så det blev kun et hurtigt kik. De havde tilbud på bøger - køb 4 og betal for 3. Det kunne jeg jo ikke sige nej til. Så jeg fik købt 4 chick-lit bøger - på engelsk naturligvis. Jeg tror at jeg cirkus kom af med 250-280 kroner for 4 bøger, det er da pænt billigt?!!!

På vejen tilbage til stationen faldt vi over en båd-rundfart. Det var halvdyrt, men vi syntes det kunne være sjovt at se lidt mere af malmø end bare gågaden. Turen på vandet tog 50 minutter og var virkelig en smuk tur. Vi fik både set gamle huse, havnen, gamle skibe, deres nye skyskraber der bliver omtalt som "Twisting Torso". Den er Skandinaviens højeste bygning og Europas næsthøjeste beboelsesejendom. Bygningen kan i klart vejr ses fra den danske side af Øresund. Tårnet har 54 etager og en højde på 190 meter.

Efter sejlturen begik vi os over til banegården hvor vi tog toget tilbage mod Danmark. Vi var hjemme ved 20-tiden hvor vi lavede mad, og nød aftensmaden på terassen.

Søndag tog vi tidligt fra Kokkedal mod Odense. Vi kørte sammen med Lars' kusine og mand, da de også skulle vest over. Vi gjorde et kort holdt i Ringe, hvor de skulle se på et type-hus, som de overvejer at købe. Jeg synes det var vildt flot, men de var ikke helt tilfredse. Det er jo også svært at beslutte sig, det skal jo gerne være det HELT RIGTIGE når det er et hus man går hen og køber.

Søndag eftermiddag var vi hjemme igen, og fik tid til at tilbringe et par timer på plænen inden den stod på aftensmad. Jeg var MEGET TRÆT, og ville bare være alene. Jeg havde haft ørepine siden søndag morgen, og kunne ikke høre ret godt. Jeg har stadigvæk ondt i mit ene øre, så hvis det ikke går over i løbet af et par dage, må jeg nok hellere tage til lægen.

I går mandag var Lars og jeg i zoologisk have, hvor vi fik lavet et nyt årskort. Vi havde et par rigtig hyggelige timer derover, selvom der var fyldt med mennesker. De havde fået rigtig mange dyre-unger, så vi fik sagt en masse: "NÅÅÅÅHHH", "IIIIHHHH", ÅHHHH". Især deres nye lille strudse-unge kunne jeg slet ikke stå for. Nøj hvor var den bare nuttet. Og hvis det ikke var fordi at vi stod lige i den bagende sol, så havde jeg nok stået der endnu. ;)

Efterfølgende var vi hos optikeren i dalumcenteret hvor Lars havde en tid. De fik en snak om kontaktlinser, og der er nu bestilt nogle hjem til ham. Han får dem sidst på ugen / starten af næste uge. Det bliver RIGTIG spændende. Så må vi se om han kan forliges med det, men som han selv siger - hvis man ikke prøver det, ved man jo ikke om man kan lide det. Og det er jo sandt nok!!!

I morgen står den på bowling sammen med Heidi, så skal de to kamphaner spilles heeeeelt ud af banen igen... *hehe* bagefter står den på spisning inde i byen. Det skal nok blive RIGTIG hyggeligt.

Ingen kommentarer: