fredag, august 18, 2006

Aftaler, frisør og en sød lille hemmlighed

Så har jeg langt og længe fået kontakt med min sagsbehandler, og det skulle ikke blive det store problem at få kontanthjælp som støtte til mine kurser. Jubiii :)
Jeg blev dog tilbud at få revalidering, men det har jeg pænt sagt nej tak til. Jeg har da lidt selvrespekt. Selvom det kunne være det nemmeste, bare at tage imod en månedlig check og ellers drive den af herhjemme, så vil jeg altså hellere arbejde et par timer hver dag, tjene mine EGNE penge og have det godt med det. Hvis jeg først stoppede med helt at arbejde, tror jeg, det ville blive ufattelig svært at komme i gang igen. Et eller andet sted er det sku også bare for nemt at give op og tage imod de penge. Det er ligesom, så har man ikke givet livet en chance. Selvfølgelig det vil nok være fedt de første 3 måneder at gå hjemme dag ud og dag ind, og have tid til kæreste, familie, venner, indkøb mm. Men hvor meget selvtillid og respekt for sig selv får man af det??

Vi er kommet i gang med at træne igen, og det er faktisk rigtig dejligt. Det har jeg savnet. Jeg er lidt stolt, jeg har været afsted 3 gange i denne uge. Pust, det er hårdt, men det er godt.

I dag har stået på rengøring og frisør-besøg. Vi får besøg af Lars' kusine + mand i morgen og deres 3 små børn. De skal overnatte hos os til søndag, da de skal til barnedåb inde i Odense tidligt søndag. Jeg glæder mig rigtig meget til at se dem og ikke mindst deres mindste bebs på kun 10 måneder. Hun er rigtig nuser. Men først skal vi lige et smut ud til mormor i morgen eftermiddag sammen med resten af familien.

Og så er der sket noget ret vidunderligt for Lars og jeg. Jeg kan ikke fortælle så meget endnu, kun at vi er super-glade - da det er noget vi har ventet utrolig længe på. Det er stadigvæk lidt tys tys, så jeg kan ikke sige så meget endnu. Om 1 uges tid kan jeg forhåbentlig røbe hemmeligheden... ;)

Ha' en rigtig god weekend.

Ingen kommentarer: