onsdag, december 27, 2006

Julen er overstået

Så er juledagene forbi, og for mit vedkommende er det hverdag igen. Selvom det nu ville være skønt med et par ekstra fridage, så er der jo nogen der skal få hjulene til at dreje rundt - selv mellem jul og nytår. ;)

Det har været en stille og rolig jul med julemiddag hos mormor hvor vi var en lille samlet flok, og julefrokost 2. juledag - begge dage blev der smovset god mad, hygget og nydt alle julens herligheder. Juleaften blev Lars og jeg rigtig begavet - her følger et lille udpluk af vores gaver:

- 2 stk. Stieg Larssons "pigen der legede med ilden"
- Vin og ølglas fra Eric Bagger a mas. Der er et par stykker der skal byttes igen. Men nu har vi i hvert fald nok til at invitere folk på øl - og vinsmagning.
- smykker til mig
- en pæn vase
- puder til vores sofa i stuen
- et lækkert stort sengetæppe
- tøj
- og næsten det bedste af det hele - min tehætte med kattemotiv. Den har jeg ønsket mig i mange år.

I dag har vi været inde i byen - men det var mere af nød end af lyst. Jeg skulle til frisøren, og Lars skulle følges til toget. Han er taget et par dage til Jylland - til julefrokost. Jeg har jo desværre mit arbejde at passe, så øv øv, jeg må tage med næste år. Men F... der var mange mennesker. Lidt for mange til mit temperament. Vi tog en hurtig lunch på en cafe, og var på vej ned til toget, da vi rendte ind i min mor. Hun er sku også overalt. Altid. Så er det lige meget om der er inde i byen, herude eller i Dalum, så støder man ind i hende. Man skulle næsten tro at hun udspionerede os. :)

De næste par dage bliver stille og rolige. Jeg skal bare slappe af, og lade op til årets store fest - NYTÅRET, som vi skal tilbringe i selskab med fælles venner. Heldigvis er det en sammenskuds-fest, og vi skal kun sørge for desserten. Det burde være til at overkomme. Desuden har vi tilbudt at sørge for champagne. Lars og jeg købte jo en flaske på Tenerife i sommers, og den skal jo drikkes på et eller anden tidspunkt alligevel...

Ingen kommentarer: