fredag, december 29, 2006

Jule-afpyntning

Julen er slut, nytåret står for døren - og det er derfor blevet tid til afpyntning af lejligheden. Juletræet skal plyndres og smides ud, og al julepynten skal tilbage i kælderen. En lidt trist ting - for det er nu så hyggeligt med alle de små nisser, juletræet der har været tændt hver eneste aften og alle lysene der har pyntet her i julemåneden. Men det er egentlig også lidt rart at få det hele af vejen igen. Det fylder jo - det skidt! Og selvom det er skønt med ferie, god julemad og familiehygge, så ser jeg nu også frem til at det bliver hverdag igen.


2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ihh, min unyttige viden presser sig på *ahem*
Faktisk så er det jul fra den 24. december til den 6. januar, hvor det er Hellig Tre Kongers dag, som i hin forne tider også blev kaldt trettendedagsjul. Så næste år kan du godt lade pynten hænge lidt endnu, hvis du lyster ;)

CHRISTINA sagde ...

I know. Og jeg ved godt at der er mange andre der lader pynten stå til efter nytår. Men jeg har det godt med at få alt det kravl væk INDEN vi går ind i det nye år. Så starter jeg på en frisk, og jeg gider ikke bruge det nye år på at rydde alt det af vejen. :)