torsdag, juni 29, 2006

Home Sweet Home ;)

Så er jeg vendt hjem igen fra ferie på Tenerife, og uhhmm hvor var det godt at komme lidt væk. Men Uhhh hvor er der koldt herhjemme når man har været vant til 27 - 30 grader. :)

Men selvom det er skønt at være på ferie, så er der visse ting som jeg sidst på ferien begyndte at savne:

min seng og min elskede dyne
rigtig te
rent drikkevand
min favorit drik: ice-blend
et ordenligt bad uden lugten af klor *yarks*
at undgå lugten af friture
en boghandel
og mine små misse-katter

men derud over har det bare været en rigtig god ferie !!

Vi boede på et resort med andre danskere, nordmænd. svenskere og englændere. Vi havde lejet en 2-værelses lejlighed med soveværelse, stue med opredning, 2 badeværelser + balkon. Nice. Vi var rigtig glade for lejligheden - lige pånær Heidi's seng der ikke helt levede op til vores forventninger. Sengen der skulle trækkes ud fra sofaen blev hurtigt døbt "skuffen".

Selvom der var mange mennesker på resortet følte man aldrig at der var crowded. Det var lige tilpas og det var altid muligt at få en liggestol eller et bord når man skulle spise.

På hotellet hørte der en morgenmads-buffet til og mums det var guf. Især deres kager... *namme nam* Der ud over var der 2 restauranter hvor vi fik afprøvet et par retter. Især Fino Restaurant faldt i vores smag. Mums, de lavede god mad og hvilke desserter... *mmmm* Vi spiste der den første aften da hotellet havde givet mig en gratis flaske champange fra Fino's Restaurant da det var min føsdag. En overraskelse. Og Uhhmmm den smagte bare godt. Faktisk af mere og det endte også med at vi købte en flaske med hjem til Danmark. *ups*

Videre var der også 2 barer og et showroom hvor der var underholdning om aftenen. Sangerne var amatører (Eller det håber jeg i hvert fald at de var) for det var ikke alt der lød lige godt.... Men vi fik da spenderet et par aftner dernede i selskab med en kande sangria. (lokal spruttelwasser)

Vi var også ude og "lege" turister selvom poolen nu lokkede det meste af tiden. Vi fik smagt tapas (masse småretter) og NØJ det var bare guf. Det er ikke sidste gang jeg har prøvet det !!! Ej hellere deres heftige drinks der slår lige så hårdt som en hest sparker... Det var kun nødvendigt at få en enkelt drink, så var man godt kørende... *LOL*

Ugens højdepunkt var turen til Teide der var en helt ubeskrivelig og fantastisk tur 3500 meter op over skyerne. Lars og jeg var på Sicilien sidste år hvor vi besøgte Etna, men det var slet ingenting i forhold til dette. Vi kørte i bus derop mens skyerne langsomt begyndte at svæve under os i stedet for over os. Det var ret vildt! Da vi var kommet 2350 meter op, skulle vi med svævebanen det sidste stykke, for at komme helt op på Teide.... Eller 200 meter fra toppen. De sidste par meter skal man have særlig tilladelse til, hvilket vi ikke have fået... og ingen af os havde vist hellere ikke lyst eller kræfter til at slæbe os op af bjergsiden.

Svævebanen førte os fra 2350 meter til 3550 meter på 11 minutter, så det gik pænt stærkt. For mit vedkommende var turen derop værre end turen ned igen. Jeg lider af højdeskræk...eller jeg gjorde. Der er vist ikke rigtig noget der kan skræmme mig længere. Puha, sikke en tur. Og hvilken udsigt. Man svævede ud over landskabet mens man langsomt nærmede sig toppen af Teide. På toppen var der en ufattelig smuk udsigt og så langt øjet rakte kunne vi se den ene bjergtop efter den anden. WHAO ! Så hvis du nogensinde kommer til Tenerife må du ikke snyde dig selv for denne oplevelse. Det var godt nok halvdyrt, men det hele værd !

Ud over at besøge Teide var vi også i en papegøjepark - Loro Parque. Men parken indeholder meget andet end papegøjer. Parken er på 135.000 m2. Det var rigtig stort. Der var blandt andet hajer, alle mulige former for fisk, delfiner, spækhugger, søløver, gorillaer, kæmpe skildpadder og meget mere. Det var virkelig flot!

Vi brugte også en dag på at tage til den nærmeste storby "Los Cristianos" for at shoppe og for at komme væk fra alle turisterne. Vi blev dog noget skuffet. Godt nok har de stor-centre, MEN det var MEGET dyrt og udbuddet af butikker var stort set det samme som i Playa Fanabe, hvor vi boede. Heidi og jeg var jo på udkig efter en boghandel, men fandt næsten ingen bøger... øv øv. De læser åbenbart ikke meget på Tenerife.

Stedet hvor vi boede var meget turistet. Vi boede lige ned til vandet og med supermarked og restauranter i gå afstand. Hele stranden og de omkring-liggende gader var fyldt med store hoteller - en smule FOR-turistet efter min smag. Jeg savnede at se lidt mere af lokal-befolkningen. Men det var et dejligt sted, en flot og fascinerende ø. Hvis jeg skal til tenerife igen, vil jeg godt op nordpå og bo. Det er lidt koldere deroppe, men derimod ikke så turistet.

I dag har den stået på oprydning og tøjvask. Sikke en masse tøj man får brugt - og så bare på en uge?!! Jeg har fået fremkaldt vores film. *hehe* skønne billeder. Hverdagen er begyndt igen og misserne er ved at have vænnet sig til at vi atter er hjemme. De var lidt fornærmet den første dags tid, men de har vist tilgivet os nu.

Ingen kommentarer: