lørdag, juni 17, 2006

Snart nærmer tiden sig...

Så er der kun få dage til vi drager sydpå. Uh, er begyndt at blive RIGTIG spændt ! I dag har tankerne dog været helt andre steder. Vi har ren-gjort hele hytten og fået bagt boller og kage til i morgen, hvor vi skal holde føsdag for familios. Mutter und ich fylder jo år på tirsdag, og det skal jo fejres inden vi rejser. Jeg glæder mig meget til at fejre det i morgen. *spændende*

Mandag har jeg en aftale med socialrådgiveren samtidig med at Lars skal til jobsamtale på SDU. *krydser alt hvad der krydses kan* Og mandag eftermiddag tager vi så til sjælland for at overnatte hos Lise (Lars' mor) inden vi tirsdag nat / morgen flyver til Tenerife. Mandag aften skal vi ud og spise Lise, Lars, Heidi og jeg - før-fejring af min fødselsdag. Og tirsdag skal det selvfølgelig også fejres på Tenerife med manere - god spansk mad og STORE frugt-cocktails. Jeg føler mig snart som dronning Elisabeth der også fejrer sin fødselsdag af flere omgange.

(skal også holde fest for vennerne d. 15 juli, nu må vi se hvor mange der dukker op. Indtil videre er det kun festaberne Heidi og Jannie der kommer. Men det er sku også slemt nok. Thihi :))

På et eller andet tidspunkt - højst sandsynlig i morgen aften står den i pakningens tegn. Vi skal have pakket kufferter. Vi er så småt begyndt at finde nogle ting frem, men vi går først rigtig i gang imorgen, tror jeg.

Som sagt skal jeg snakke med en socialrådgiver på mandag. Det er jeg MEGET spændt på. Jeg står lidt i stampe i øjeblikket. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal. Hvad det næste skridt skal være, og jeg vil gerne høre hvilke rettigheder jeg har, og om kommunen har nogle muligheder / tilbud til mig. Jeg kan umuligt klare et fuldtids job lige nu, men vil gerne i gang med at arbejde igen, ud blandt andre mennesker uden at det bliver så voldsomt som da jeg læste til køkkenassistent.

Uddannelsesmæssigt har jeg jo prøvet en del ting, men jeg har ikke rigtig fundet DET jeg vil lave. Jeg har tænkt på, at det nok ikke rigtig skyldes at interessen ikke har været der, det har den. Men det mere har været det sociale der har tricket mig. Der har gjort at min fokusering er blevet flyttet fra uddannelsen og over på det psykiske. Jeg kunne sikkert have blevet en fremragende kontor - eller køkkenassistent, hvis jeg ikke havde haft det sociale at spekulere på 24/7/.

Realistisk set er det svært for mig at få et arbejde pt. Jeg har en mærkat på mig der gør at jeg bliver valgt fra til jobsamtaler + at jeg har været ude af arbejdsmarkedet i alt for lang tid. Jeg ville ikke have nogen spekulationer eller problemer med at starte på en uddannelse. Jeg har overvejet det. At tage en HGV fra januar 2007. Den tager et år, og det kunne være en god måde for mig at komme i gang igen. At komme ud blandt andre mennesker og at finde ud af om det er en vej jeg skal gå. Jeg kunne få styrket både mine faglige og personlige (især sociale) færdigheder. Så det vil sikkert slet ikke være så dårlig en ide. Det er noget som jeg vil prøve at snakke med socialrådgiveren om. Nu må vi se hvad hun siger på mandag ;)

Det er tvivlsomt at jeg når at skrive på mandag her i bloggen, men i så fald vender jeg tilbage i uge 26 når jeg vender tilbage fra ferie. Med en laaaang skrivelse om samtalen hos rådgiveren, lars' jobsamtale (håber han får stillingen) og ikke mindst turen til tenerife.

Til da - Take Care og nyd det "pragtfulde" sommervejr

Ingen kommentarer: