fredag, juni 09, 2006

Sommeren er kommet for at blive

Så er det langt om læææænge endelig blevet weekend. Og selvom jeg kun har haft en 4-dags arbejds-uge, synes jeg bare at tiden har sneglet sig af sted. I morn står den på rock under broen og søndag skal Lars og jeg sikkert bare slappe af og komme til hægterne igen efter en laaang lørdag i Middelfart.

I går var jeg inde i byen sammen med Heidi-ho. Jeg fik købt lidt ind til vores ferie. Et par feeede solbriller, solcreme og en skulder-taske. Rigtig pæn ;)

Desuden blev det til et besøg på restaurant: "Druen og Bønnen". Deres udvalg er ikke så stort, men det de har - det er bare kvalitet. Vi fik en sandwich som bare smagte mums.

I dag står den på afslapning og en tur ud på dalumvej efter et par ting. Ellers skal jeg bare nyde det gode vejr. *BIG SMILE*

Igår så jeg et program i tv der handlede om flyselskabet Ryanair. Det handlede om 2 journalister der var gået under-cover som flypersonale i 4 måneder. Her så man flere eksempler på hvor blandt andet sikkerheden ombord samt rengøring af flyvene var lige nul.

Jeg var meget chokeret over programmet. Jeg var udemærket klar over at Ryanair solgte lavpris-billetter, men jeg havde ingen anelse om at servicen hos selskabet var SÅ dårlig. Der var eksempler på at der ikke blev tjekket boardingpas og alm. pas når folk skulle ombord på flyet, toiletter blev kun gjort ren 1 gang dagligt, der blev ikke tjekket at redningsvestene virkede og at der var een til hver passager. For som personalet udtrykte det: når man rejste med Ryanair kunne man ikke forvente at få en redningsvest. Virkelig absurd!

Desuden blev personalet ikke ordentligt uddannet. De så aldrig en flyvemaskine indefra før deres første arbejdsdag. De fik stortset givet alle svar der kunne forekomme til eksamen, og det nyudannet personale fik midlertidige pas så de kunne komme til at arbejde før end beregnet.

Personalet arbejde langt mere end de burde, og hvis en pilot ikke ville flyve på grund af træthed, blev han bare fyret. Så simpelt var det. Der var en episode hvor folk sad fanget i lufthavnen i 5 timer på grund af en revne i flyvet. Ryanair gav hverken mad eller drikke til passagerne. Det kunne de ikke forvente når de rejste med deres selskab.

Der var SÅ mange fejl - virkelig grotesk. Heldigvis har jeg aldrig fløjet med Ryanair, og efter at jeg har set programmet skal jeg HELLER aldrig gøre det. Jeg er chokeret !!!

Ingen kommentarer: