fredag, oktober 13, 2006

Tykke-damer - slå øjnene op!!!

Der er een ting her i livet som jeg ikke forstår - og det er overvægtige, fede, tykke menneskers påklædning. Især tykke-damer som jeg kalder dem.

I går var jeg på vaskeriet og ind kommer en lettere-overvægtig kvinde (så har jeg ikke sagt for meget) hun er iført et par MEGET stramme gamacher og en top/bluse hvor det er meningen at man SKAL kunne se maven. Sådanne bluser kan KUN yderst slanke kvinder have på for at det ser pænt ud. Selv jeg med en lille top-mave ville aldrig vise mig i den.

Men hun ville. Og for hver gang hun bukkede sig ned for at smide tøj i maskinen, så gled blusen op til skuldrene. Yarks. Ned med blusen igen, og så startede hun forfra.. Det var et syn for guderne, men jeg er sikker på at de har væmmedes lige så meget ved synet som jeg gjorde.

Hvad er der lige med tykke kvinder, kan de ikke se at måden de klæder sig på BARE IKKE passer til deres vægtproblem? Jeg har selv engang været oppe i den tunge vægtklasse, men er kommet derned nu hvor jeg kan iføre mig almindeligt tøj, og klæde mig nogenlunde som jeg vil. Men jeg er da stadigvæk OBS på hvad der ser godt ud og hvad der ikke gør.

Hvorfor er det lige at tykke damer ALTID skal have tøjet så stramt som overhovedet muligt. Er det på grund af opmærksomhed eller kan de bare IKKE se at de er for store til at gå i det tøj? At det ikke er passende??

Hvis de skal have en stram top på, hvad er der så galt i at tage en skjorte, trøje eller løs-hængende bluse ud over? Det ser da noget pænere ud.
Nogle mener at de så vil ligne et telt - ikke nødvendigvis, der findes altså rigtig meget flot tøj til kvinder i stor størrelse.

Om ikke andet, vil det da være bedre at ligne et telt end et hvalfisk fanget i en blikdåse.

Ingen kommentarer: