mandag, november 06, 2006

Forvirrende mandag

Så er en ny uge startet - og ret forvirrende faktisk. Jeg har været på job som jeg plejer, men måtte undervære min varme dyne da jeg kom hjem igen. Jeg havde en aftale med min terapeut kl. 8.40 som jeg ikke kunne løbe fra.

Da jeg kom derop var hun ½ time forsinket, så jeg KUNNE bare sidde og glo. Spild af tid, men så gik tiden da med det. *thihi* Tiden var lidt presset i dag, og jeg følte ikke lige noget behov for at krænge min sjæl ud under pres. Det blev derfor mest en snak om min økonomiske og arbejdsmæssige situation. Jeg har haft nogle problemer med at kommunen ikke ville udbetale penge til mig. Jeg tror at min terapeuts stærke magnetisme gjorde at jeg fik min sagsbehandler i tale efter snakken med min terapeut. Nu sker der måske endelig noget.

Vi snakkede som sagt også om når jeg nu (forhåbentlig) snart skal i arbejde. Hun nævnte et projekt der holder til i REVA-CENTERET her i Odense. Det er et tilbud for fysiske og psykiske handicappede. Der er tilknyttet lærere, psykologere og jobkonsulenter. Man går på kurser, lære at omgås andre mennesker, man snakker med psykologen om ens psykiske tilstand og man snakker med jobkonsulenten om mulig jobs. Man kan endda komme i jobtræning samtidig med at der bliver taget hånd om een både fra centeret og fra arbejdspladsen. Det lyder ret godt faktisk, og jeg tror det er en ideel mulighed for mig for at komme videre ud i det virkelige liv.

Da jeg gik fra min terapeut var jeg ret positiv. Jeg har ikke vidst at jeg kunne blive tilknyttet sådan et center, og slet ikke at jeg kan få så meget hjælp. Nu skal vi bare få overbevist min sagsbehandler om at det er det helt rigtige for mig. Det bliver nok ikke så nemt. Det er jo skide svært at se at man har det dårligt når det er en psykisk lidelse. Men jeg tager det oppe fra og ned, tager tingene som de kommer, så må jeg se hvad fremtiden bringer. Men lige nu ser det faktisk ret positivt ud. Lige pludselig ligger der nogle muligheder åbne for mig som jeg ikke vidste jeg havde. Det giver da en god fornemmelse indeni.

Ingen kommentarer: