torsdag, november 30, 2006

Man tror een ting...

og får noget andet at vide. Ja, det var sagens kerne da jeg i går var til samtale hos min sagsbehandler. Jeg har hele tiden fået at vide af min terapeut og den første sagsbehandler jeg havde, at jeg kunne blive henvist til et arbejdsprøvningsprojekt der hedder REVA. Et revalideringstilbud til folk som jeg der ikke er fuldt arbejdsdygtige.

Well min nye sagsbehandler - der i øvrigt er en utrolig sød een af slagsen - fortalte at det ikke kunne lade sig gøre af den simple grund at jeg ikke får dagpenge. Oven i det er der omkring 1 års ventetid inden man kan komme til. (det var jeg ikke lige blevet oplyst om tidligere)

Jeg havde en god snak med min sagsbehandler i ½ time hvor vi fik snakket mine muligheder igennem, og hvilke andre projekter de havde at tilbyde mig. Hun nævnte et projekt der hedder "det rullende jobteam" som jeg nu er blevet henvist til. Der er ikke særlig lang ventetid, og det virker som om at det er bedre for mig end reva-huset. Der bliver taget hånd om hver enkel person, og man er selv med til at styre hvor lidt / hvor meget man kan holde til at arbejde. Efter et par samtaler hos jobteamet finder de i samarbejde med mig den rigtige praktikplads. Hvis forløbet går godt, kan man få forlænget praktiktiden - og i nogle tilfælde endda blive ansat med løntilskud. Det er nu ikke noget jeg regner med. Jeg tager een dag af gangen, så må jeg se hvad der sker.

Ingen kommentarer: