lørdag, december 30, 2006

Horoskoper







Indlæggene disse dage har haft en vis ensformighed, og jeg beklager. Jeg lover at der vil blive skruet lidt op for intellekten i det nye år. Det har ikke været ret mange andet end juleriet, det nye år og alt det gode samt noget af det dårlige der er sket i dette år. Og lad mig advare dig - dette indlæg bliver endnu 1 af slagsen. Men forhåbentlig det sidste. ;)



I starten af januar i år fik jeg lavet et personligt horoskop. Det fandt jeg frem i går, og sad og læste lidt i det. Interessant læsning. Virkelig skræmmende hvor meget der rent faktisk har holdt stik. Ufatteligt!
Blandt andet stod der om min djævelske kommune der har trukket tingene i langdrag, og som jeg har kæmpet en evig kamp med for at få dem til at udbetale penge til mig. Det er nu langt om længe faldet på plads. Det tog dem også kun et par måneder at få fingeren ud! I horoskopet stod der at jeg var nødt til at holde på mit - ellers ville jeg miste mine rettigheder. Det har da også været en hård kamp når man i forvejen ikke har meget tiltro til det offentlige.


Horoskopet nævnte også mit nye arbejde som jeg vil få i løbet af februar - marts måned 2007. At jeg i løbet af det sidste halve år af 2006 og starten af 2007, vil få klare linjer omkring min fremtid vedrørende jobmuligheder, at jeg vil få god opbakning men at det i sidste ende er mig selv der skal tage slæbet. Jeg står pt. til en arbejdsprøvning fra februar/marts-måned. På grund af mit sygdomsforløb med angst skal jeg igennem en masse samtaler hvor jeg finder ud af hvad jeg kan holde til arbejdsmæssigt. De sidste 6 måneder har jeg forberedt mig på denne arbejdsprøvning vha. min læge og terapeut.


Da jeg læste horoskopet for snart 12 måneder siden, kan jeg huske at jeg tænkte - hvordan skal jeg nogensinde blive klar til at komme ud på arbejdsmarkedet? Men det ufattelige er jo alligevel sket, og nu er jeg kommet så langt at jeg selv føler at jeg kan håndtere et rigtig arbejde.

Jeg har ikke strejfet horoskopet mange tanker i løbet af året, men det er sjovt som tingene alligevel passer...


Den mest skræmmende ting er nok, at mit opbrud med en veninde rent faktisk OGSÅ står i horoskopet. Da jeg læste det første gang i januar, studsede jeg over det og tænkte at det jo kunne være mange mennesker som jeg ville bryde kontakten med. På det tidspunkt var jeg ikke klar over at det rent faktisk ville være den person der ud over min kæreste var tættest på mig. Jeg havde glemt at det stod i horoskopet, så det kom noget bag på mig da jeg i går læste det på skrift. Hvordan kan de vide sådan noget? Jeg synes det er underligt.

Ingen kommentarer: