tirsdag, december 12, 2006

Juleglæde - julestress

eller lidt af begge dele?

Jeg nyder at sidde en kold december dag og hygge med julebag, indpakning af gaver, skrive julekort, brænde kalenderlys og pynte juletræ. Rigtig julehygge som får julestemningen frem hos mig.

Men julestresset har jeg også været - og er det indimellem stadig. De sidste julegaver er ved at være købt, så jeg kan efterhånden ånde lettet op. Julen er reddet. Men hvorfor er det lige at der er nogle personer som man bare ALDRIG kan finde den helt rigtige gave til?? Jeg var på juleshopping i går, fandt hurtigt de fleste gaver - pånær min ene veninde som jeg måtte samtlige butikker igennem for at finde GAVEN. Problemet for mig er nok at når jeg f.eks. kommer ind i en butik, og ikke lige finder noget spændende til hende, kigger jeg mig lige omkring - for måske falder jeg over noget interessant til mig selv - og ganske rigtigt. Frk. Glasdam kom ud med en bluse til sig selv i stedet for en gave til veninden. På den måde tager det jo dobbelt så langt tid at blive færdig med juleindkøbene. MEN, jeg fandt gaven, og nu mangler jeg heldigvis kun 1-2 gaver til min sweetheart.

Det burde til gengæld ikke blive særlig svært. Han har i dag gjort mig opmærksom på at jeg kun har fortjent en enkel gave til sølle 30 kr. Tak! Så det kan vist heller ikke blive til meget mere til ham. *fnis*

Julekortene er skrevet og sendt, mangler lige et enkelt til en helt speciel person der kræver noget ganske særligt. Men der ud over er jeg finitto. *skønt*

Nu mangler jeg bare julebagningen. Normalt bager jeg kun til os selv, men i år bager jeg til hele den pukkeryggede familie. Min mormor skranter stadigvæk, så for at hun ikke skal stå med det hele selv, aflaster jeg hende lidt. Sød som jeg jo er.

Så nu kan det godt snart blive jul. *skønt skønt skønt*

Ingen kommentarer: