fredag, december 08, 2006

Når tingene lykkes...

Så har jeg fået overstået mødet hos kommunen, og selvom jeg havde slæbt tæskeholdet med (læs: Lars) blev det ikke helt nødvendigt. Min sagsbehandler havde vist kunne mærke min stærke negative magnetisme, for hun var i hvert fald sygemeldt i går. I stedet fik jeg besked på at gå en etage længere op hvor jeg skulle snakke med en anden person. Der fik jeg at vide at jeg skulle endnu en etage op hvor SAGSBEHANDLEREN ville være. (følte næsten jeg var med i en Asterix's tegnefilm hvor han løber fra 1 etage til den næste i tossehuset) Og Odense Kommune er sku et tossehus. *GG*

Her mødte jeg Anja, en utrolig sød og imødekommende sagsbehandler der hurtigt gennemgik min sag, og vi fandt frem til at der ikke var nogen mening i at sende mig til visitationsmøde endnu en gang som man jo normalt skal når kontanthjælpen opstartes. Hun lovede at ringe til mig i dag fredag, og ellers snakke med min socialrådgiver der står for min arbejdsprøvning.

Nu har jeg lige haft hende i røret, (hun ringede rent faktisk tilbage til mig) - Whao, jeg er imponeret! Hun har snakket med min socialrådgiver og forklaret hende sagen, jeg slipper for endnu et møde vedr. min aktivering, og i løbet af næste uge får jeg penge fra kommunen. *jubii*

Det er rart med en sagsbehandler der har styr på tingene. Det har også kun taget 3 måneder at få dem til at ordne den sag. Men de har så heller aldrig påstået at de var effektive. *fnis*

Efter mødet i går var Lars og jeg på juleshopping. Vi fik købt over ½-delen af alle julegaverne. Det var rigtig rart. Så nu er vi ikke så stresset. Skønt. I aften får vi besøg af en fælles bekendt til spisning, i morgen står den på julehygge mens vi søndag får besøg af min familie til kaffe. Rigtig social weekend. *dejlig dejlig*

Go' weekend herfra.

Ingen kommentarer: