tirsdag, januar 02, 2007

Velkommen 2007



Så er nytåret vel overstået, og det er blevet hverdag igen. Vi havde en dejlig nytårsaften sammen med venner, god mad, vin, hygge og masser af sjov, spas og fjant. Vi fandt blandt andet ud af at stearinlys kan være yderst farlige hvis de bruges som fyrværkeri. *thihi* Desuden kan jeg errindre at Jørgen Janni havde et eller andet med vores fest at gøre - men hvad - det har jeg vist fortrængt. *LOL* Man burde vist have været der!

Vi var en lille flok mennesker samlet hos en fælles bekendt. Det var rigtig hygsomt selvom det var første gang at vi mødte det andet vennepar. Min angst tog det ganske fint. Det er nu langt tid siden at jeg har haft nogle problemer med den, og det er faktisk blevet ret nemt for mig at færdes blandt fremmede mennesker. (utroligt når jeg en gang var mere tavs end graven når jeg var i et selskab med andre mennesker)

Men alligevel kunne jeg i går godt mærke at festlighederne havde taget lidt hårdt på mig - rent psykisk. Normalt når jeg er sammen med andre mennesker, er de mere udadvendte end jeg / eller vi snakker lige meget.. Men til nytårsfesten var det andet vennepar meget generte og tilbageholdende, hvilket gjorde at jeg måtte bruge lidt flere kræfter på at være snakkesaglig. Det var lidt hårdt, og ikke noget jeg er vant til.

Det er svært at forklare.. måske giver dette lidt mere mening. Normalt når jeg er sammen med andre mennesker der bare snakker løs, kan jeg slappe lidt af, jeg behøves ikke være "på" konstant, og prøve at finde nogle samtaleemner. Jeg kan have plads til at slappe af, og føle mig godt tilpas i selskabet uden at angsten dominerer. Men når jeg skal være "på" hele tiden, og der ikke er disse "pusterum" så kører angsten på højtryk hele tiden - (selvom jeg ikke er angst, er den der i baggrunden) og min psyke kan ikke rigtig slappe af.

Alt dette er noget der foregår inde i mit hoved, og sjældent noget jeg opfatter når det sker. Jeg plejer normalt at have det hyggeligt i ethvert selskab, hvilket jeg også havde i søndags. Men når der bliver krævet lidt mere af mig rent socialt, så tapper det min energi - fuldstændig. Derfor var der også dømt total afslapning d. 1. januar. Vi lavede nul og niks i går. Vi slappede bare af, og nød hinandens og missernes selskab.

Nu er det hverdag igen, et nyt år er startet, et nyt blad i kalenderen er vendt. Vi er startet på en frisk, hvilket er ret skønt. Det bliver spændende hvad det kommende år kommer til at byde på.

Ingen kommentarer: